Sunday, October 23, 2016

Purdrukuu

Oktoober on pudrukuu ja 10.oktoobril oli rahvusvaheline pudrupäev. Selle raames otsustasid teised klassid teraviljahelveste tootjate Veski Mati ja Herkuless poolt väljakuulutatud pudruprogrammis osaleda. Loodusõpetuse tunnis olime õppinud teravilju ning uurinud, mida teraviljadest saadakse. Tegime ka väikese küsitluse, kus selgitasime välja tessakate lemmikpudru, mille võitis ülekaalukalt mannapuder. Nimetati veel mitmevilja putrusid, kaerahelbe putru ja isegi hirsipuder leid...is oma koha loetelus. Lapsed kirjeldasid, kuidas nad enne sööma asumist pudrule ka näo pähe teevad. Henri oli kuulnud ka selle aasta võidupudrust, milleks on soolane kaerahelbepuder peekonitükkidega. Neli last mainisid ka seda, et kahjuks on hommikuti perel nii kiire, et keegi ei jõua perele putru keeta.
Seejärel otsustati, et õpitakse tegema putru, mida keegi veel söönud polnud. Õpetaja Piia käis välja oma lemmikpudru – juustuse kaeraklii pudru. Tõdeti, et kliiputru polnud keegi söönud. Lapsed uurisid veel, mis need kliid on. Mõeldud tehtud. Lapsed jagasid end rühmadeks, tutvuti retsepti ning vajaminevate toiduainetega. Tutvuti kaalu ja kaalumisega ning pudrukeetmine võis alata. Õpetajad jälgisid laste toimetamist kõrvalt ning abistasid vajadusel. Õpetajatena pidime tõdema, et sellest klassist sirgub tulevikus kindlasti õige mitu andekat kokka. Valmis ligi kümme portsu ülimaitsvat putru, mille lapsed ise ka pintslisse pistsid. Küll oli hea enda valmistatud puder! Kõik lapsed lubasid seda ka kodus oma vanematele teha. Puder tehtud ja ära söödud, tuli ju köök ka taas korda seada. Siin olid käbedamad tegutsejad just poisid. Küll meie klassi tüdrukutel veab, sest tulevikus on neil rikkalik valik kavalere, kes lisaks pudru valmistamisele koristavad ka köögi enda järelt. Kõige lõpuks tegime päevast kokkuvõtte ning lapsed joonistasid pildid oma lemmikpudrust.
Alates tänasest on meie koolis juures 28 last, kes oskavad ise keeta vähemalt ühte maitsvat putru.



































Autor: Liivia Rebane

No comments:

Post a Comment